Darmowe Forum
Maj 02, 2024, 13:31:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostało uruchomione!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Polecenie length czyli jak policzyć liczbę znaków  (Przeczytany 5807 razy)
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 821


Email
« : Styczeń 02, 2012, 11:26:48 »

W pascalu istnieje polecenie obliczające liczbę znaków w zmiennej typu string (słowie).
Polecenie to wywoływane jest przez słowo kluczowe length(x);
Jeżeli chcemy policzyć z ilu znaków składa się napis który jest w zmiennej s. Należy wpisać:
x:=length(s);
Do zmiennej x wpisana zostanie liczba odpowiadająca liczbie znaków słowa s.


Przykład 1. Napisać program który policzy liczbę znaków słowa wprowadzanego z klawiatury.

program dorota;
uses crt,dos;
var s:string;
x:byte;
begin
clrscr;

write('Podaj dowolne slowo: '); readln(s);
x:=length(s);
write('Slowo ',s,' sklada sie z ',x,' znakow');
readkey;
end.
Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 821


Email
« Odpowiedz #1 : Styczeń 02, 2012, 12:08:02 »

Przykład 2. Proszę napisać program który prosi o podanie słowa, następnie wpisuje podane słowo litera po literze do tablicy. Na konie wyświetla zawartość tablicy na ekranie.

program dorota;
uses crt,dos;
var s:string;
x,y:byte;
a: array[1..30] of char;
begin
clrscr;

write('Podaj dowolne slowo: '); readln(s);
x:=length(s);
for y:=1 to x do
a[y]:=s[y];
for y:=1 to x do
begin write(a[y],' ');sound(300);delay(100);nosound;
end;

readkey;
end.
Zapisane
admin
Administrator
Ekspert
*****
Wiadomości: 821


Email
« Odpowiedz #2 : Styczeń 09, 2012, 08:14:40 »

Przykład 4. Proszę napisać program który prosi o podanie wyrazu (słowa). Następnie wyświetla w jednym miejscu "literę po literze"  (kolejne litery) podanego słowa.

program miki;
uses crt,dos;
var x,y:byte;
s:string;
begin
repeat
clrscr;
write('Podaj slowo: ');readln(s);
x:=length(s);
for y:=1 to x do
begin
gotoxy(40,10);write(s[y]);delay(500);
end;
until s='adam'
end.

------------------------------- nowy program -------------------------------------
program vxr;
uses crt,dos;
var x,y:byte;
procedure znaczek;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');
delay(1000);clrscr;
end;

begin clrscr;  randomize;
repeat
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
znaczek;
until keypressed;
readkey;
end.
__________________________ jeszcze jeden program ________________________

program vxr;
uses crt,dos;
var x,y:byte;
procedure znaczek;
var x,y:byte;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');

end;
procedure znaczek1;
var x,y:byte;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');

end;

procedure znaczek2;
var x,y:byte;
begin  textbackground(blue);textcolor(white);
x:=1+random(57);
y:=1+random(21);
gotoxy(x,y);write(' | ');
gotoxy(x,y+1);write('---');
gotoxy(x,y+2);write(' | ');
delay(500)
end;
begin clrscr;  randomize;
repeat
znaczek; znaczek1;znaczek2;
clrscr;
until keypressed;
readkey;
end.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2012, 10:40:22 wysłane przez admin » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

amazonsolidarnosc santera garage companions zupronum